Teen Craze in rural Canada

Schade, dass solche Artikel wie ““Take Those Old Records off the Shelf”: Youth and Music Consumption in the Postmodern Age” von David Hayes nicht online stehen, sondern nur zu kaufen sind (Routledge, 22Dollar der Artikel!). Denn sonst hätten wir Freunde der postmodernen Lektüre jetzt mal was gedrucktes, mit dem wir herumwedeln könnten um zu sagen was wir eh schon alle lange wissen. Vinyl ist ein Ausdruck des Widerstandes. Und das sanfte Auflegen einer Schallplatte eine persönliche Beziehung.

Hayes argues that an affection for vinyl is liberating for the young people he studied and helps them mark themselves as different from their peers as they reject the music industry’s attempts to define what’s popular and to regulate format. Their preferences are a form of resistance: “Through their retrogressive tastes and practices, these youth effectively disrupt the music industry’s efforts to define and regulate their consumer identities.”
University of Toronto — News@UofT — Teens embrace vintage vinyl, resist corporate control of music industry (Apr 20/06)

Und obwohl es sich hier nicht um DJ-Kids handelt, würden die bestimmt nichts anderes behaupten. Vinyl wieder auf dem Vormarsch?

One Response

1. dockblog // hamburg

Wallpaper: download this is a vinyl record…

Vinyl. Ist es nicht schön! Auch als Wallpaper zu haben.

1024×768

1280×1024

1440×900

Dieser Inhalt ist unter einer Creative Commons-Lizenz lizenziert.
    ……

Reply