Sicherer Hafen mit Einschränkungen

Ok ok. Ja. Reisserische Überschrift. Eigentlich lässt AOL nur die Finger vom eigenen Downloadshop und transferiert die Kunden zu Napster. Nach der “jeder hat einen MP3 Shop”-Phase kommt jetzt wohl die Konsolidierung. Wir hoffen mal das war nicht die Folge von Jobs Verkündung nun schon 2 Milliarden Tracks verkauft zu haben. 350.000 Abonnenten hatten AOL scheinbar, das ist doch was. Die Freude über den Zusammenschluss wird jedenfalls von Napster mit folgenden feinen Worten ausgedrückt: “This transaction firmly positions Napster to be the unequivocal global leader in the premium music subscription sector and the number two overall in digital music revenue. We greatly look forward to serving all of the current AOL Music Now subscribers by providing them with the best possible unlimited music experience from Napster.”

Nur um gleich im besten “Safe Harbour Statement” das wir je gelesen haben auf die Goldwaage gelegt zu werden:

Except for historical information, the matters discussed in this press release, in particular matters related to Napster’s relationship with AOL, the migration of the AOL Music Now subscribers to Napster, and Napster’s leadership in the premium music subscription service and position in digital music revenue contain forward-looking statements that are subject to certain risks and uncertainties including the failure to maintain strategic relationships, subscriber churn, and intense competition that could cause actual results to differ materially from those projected.
napster

One Response